Βρείτε μας κι εδω

Κυριακή, 30 Ιουλίου 2017

Ηλίας Παναγιώταρος:  «Ανθεί το λαθρεμπόριο και στο υγραέριο κίνησης»



Αποτέλεσμα εικόνας για «Ανθεί το λαθρεμπόριο και στο υγραέριο κίνησης»


Εκτός ορίων κινείται το λαθρεμπόριο του υγραερίου κίνησης με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει κάθε χρόνο φόρους και δασμούς άνω των 20 εκατ. ευρώ. Τις επισημάνσεις αυτές κάνουν στελέχη νόμιμων εταιριών διακίνησης και διάθεσης του φθηνότερου σε σχέση με τη βενζίνη καυσίμου, παραθέτοντας και τα ακόλουθα στοιχεία, προς επιβεβαίωση των όσων καταγγέλλουν: «Τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δείχνουν ότι η συνολική αγορά υγραερίων για το πρώτο πεντάμηνο του έτους είναι αυξημένη κατά 4,8%. Το υγραέριο κίνησης φαίνεται να είναι πτωτικό 5,5%, ενώ το υγραέριο βιομηχανικής χρήσης παρουσιάζει υψηλότερες πωλήσεις της τάξης του 17%. Μάλιστα μόνο τον Μάιο, η ζήτηση του υγραερίου βιομηχανίας ξεπερνά το 20% σε σχέση με πέρυσι, κάτι που δεν δικαιολογείται από το γεγονός της ύφεσης», συμπληρώνουν εξηγώντας με απλά λόγια ότι το υγραέριο για βιομηχανική χρήση διατίθεται ως υγραέριο κίνησης. Σύμφωνα με στελέχη επιχειρήσεων οι εκτιμήσεις θέλουν το 20% του υγραερίου κίνησης να είναι στην πραγματικότητα για βιομηχανική χρήση. Το κίνητρο για την παράνομη διακίνηση είναι η διαφορά των φόρων αλλά και η απουσία ελέγχου στην αγορά, όπως επισημαίνει ο κλάδος. Ο φόρος στο υγραέριο κίνησης είναι 430 ευρώ ανά μετρικό τόνο από την αρχή της χρονιάς (330 ευρώ το προηγούμενο έτος), ενώ στο βιομηχανικό είναι μόλις 60 ευρώ ανά τόνο.


Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί α) Περιβάλλοντος και Ενέργειας, β) Οικονομικών, γ) Οικονομίας και Ανάπτυξης:

1.Υπάρχει στο σχεδιασμό σας η υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων εισροών – εκροών στα πρατήρια υγραερίου κίνησης αλλά και αυστηροποίηση των ελέγχων με καταρτισμένους στο αντικείμενο ελεγκτές;

2.Ποια τα μέχρι τώρα αποτελέσματα των ελέγχων; Θα υπάρξουν αυστηρές ποινές για τις εταιρείες εμπορίας υγραερίου και μεταφορείς που αποδεικνύεται ότι εφοδιάζουν τα πρατήρια με υγραέριο θέρμανσης αντί για κίνησης ώστε να αποτραπεί η επανάληψη τέτοιων φαινομένων;

3.Πώς θα αντιμετωπιστεί η σκανδαλώδης καθυστέρηση στη διαδικασία επιβολής προστίμων/κυρώσεων;




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου